PLEASE behave

PLEASE behave
my NEM: YANA.. setay PORT DICKSON.. now standard POLITEKNIK je.. will be ARCHITECTURE.. and now archi is my life.. ~^_^~

Jumaat, 24 Ogos 2012

ᵔ.ᵔ(AkHiRnYe)ᵔ.ᵔ

٩(●̮̮̃•)۶
assalamualaikum semua...
ary nie lieya nak cite kan pasal putus nye hubungan lieya dengan seorang lelaki yang bergalar ONE..
lelaki nie bukan my bf but, abang angkat lieya...
kitorang berkenalan pun dari fb..
nak tau macam mane lieya boleh jadi adik angkat dia...
bab dia bosan..
dia ngah ade masalah ngan makwe dia...
dah tu,mase firstly dia nak jadi bf lieya lah..
tapi, lieya tak nak... bab lieya dah ade pakwe...
dah tu lieya bagi lah idea nak jadi adik angkat dia...
first, lieya rase seronok sangat...
bab lieya pikir ade abang angkat nie best...
macam membe lieya...
abang angkat dia baek...
tapi, rupe-rupe nye tak best langsung..
lagi, lieya rase stress ade lah...
nak tau macam mane hubungan kitorang bleh putus..
bab dia mendesak lieya untuk buat perkara yang lieya tak nak...
ehh ehh!!
korang jangan pikir yang bukan-bukan tau...
bab bukan benda tu..
dan sebenarnye hubungan kitorang baru je berakhir tadi...
nak tau tadi pagi nie dia missed call lieya 7 kali... dalam kul 8 macam tu... dah tu dia bagi mesej...
dia cakap dia tak kan ganggu lieya lagi... hu3... bestnye...
nak kate lieya sedih.... (╥﹏╥) tak de rasenye...
dan sekarang nie lieya dah bebas... yeah yeah!!
(≧◡≦)


♪♫ SaJe - sAjE jE ♪♫

nak tau macam mane nak buat macam nie... senang je...
http://www.picmonkey.com/
copy je benda atas nie...
he3...
mase liaya wat benda nie... saje2 je...
lame2 rase macam cantik lak.. trus jadi kan gambar kulit fb lieya...
kalau nak ngok fb lieya...
cari name "Ct Nurliana"
kalau nak e-mail lak..
email kat "ctnurlianaiswadi@yahoo.com atau ctnurliana_95@yaho.com"

kalau bagi lieya mestilah cantik...
kalau bagi korang lak..
lieya tak tau...


k lah.. tu je cite lieya..
tak lah best sangat..
nak promote je...
hak3..
byew...


❣ $ŦØR¥❣

assalamualaikum semua...
rase nye dah lame, lieya tak buat cite kan...
hu3...  ٩(̃-̮̮̃-)۶
korang  ape khabar?
sihat?
lieya sihat-sihat je...
pejam celik - pejam celik, akhir nye bulan syawal telah tiba jua..
seronok nye... ◠‿◠
korang dapat berapa duet raye? banyak?
kalau lieya tak banyak pun...
RM 100 ringgit je...
orang dah besar kan...
orang tercayang kate...
kalau dah jadi besar nie selalu nye dapat banyak duet raye..
tut3..
bile lieya tanye...
dia tak dapat pape pun, padahal dia lagi besar dari lieya...
hu3..
tipu je.. tak baek tau...
walaupun seronok, lieya tetap sedih..
bab tahun nie jugak lah.. buat kali pertama nye...
lieya menyambut syawal dengan ketiadaan atuk lieya...
( lieya harap korang semua dapat sedekah al-fatihah kepada atuk lieya..)
AL-FATIHAH kepada SOLIKIN BIN MADIKROMO...
lieya harap roh atuk tenteram di sana...

ok lah.. cite cedih lak...
lieya harap jugak korang semua sambut hari lebaran ini dengan gembira ye...
bersama ahli keluarga yang tersayang...
amin.....
k rr..
sampai sini je cite lieya...
byew2...



Ahad, 5 Ogos 2012

>_< aL-KiSaH nYe ^_^

assalamualaikum semua...
hari nie Lieya nak cerita kan mengenai perasaan yang ada kat dalam hati Lieya sekarang...
sekarang Lieya rase geram + sedih sangat-sangat..
orang kate bulan puasa nie kite kena banyak kan bersabar...
 tapi, kenapa Lieya rase yang Lieya nie macam tak bersabar langsung... 
nak tau kenapa Lieya rase macam tu?
 sebab............
ada orang yang tak tau malu yang sanggup marah Lieya depan orang ramai..
tapi, yang mereka mengenali Lieya...  
jangan fikir kan orang yang selalu Lieya ceritakan...
kali nie bukan dia...
nie orang laen...
dari semalam, dia buat Lieya macam tu...
mesti korang faham kan...
kalau kite kena marah kat depan orang ramai mestilah kite rase malu+ sedih sangat-sangat kan?
itu lah yang Lieya rase,,,
sebenarnye ade yang perasan macammane sebenarnye ekspresi Lieya...
dan Lieya rase dia tau ape yang sebenarnye Lieya rase...
tapi, dia tak boleh nak buat pape...

dan lagi satu yang korang perlu tau...
tapi, tak lah wajib sangat...
he3...
Lieya nie sebenar nye kalau ngah marah...
tak boleh dikacau...
nanti meradang....
hu3... 
itu lah Lieya... 

k rr tu je kisah nye....
byew2...
*_*

mase kelas fizik, sempat ag amik gambar...he3...

Sabtu, 4 Ogos 2012

=_= SeDiH kU ~_~

assalamualaikum semua..
semalam Lieya rase gembira sangat...
baru Lieya tau yang disebalik perasaan gembira itu, ade 
terselit perasaan duka untuk hari ini...
korang semua nak tahu kenapa?
sebab, Lieya baru sahaja kehilangan seseorang yang bergelar datuk...
dan sebenar nye, Lieya tak tau nak cakap macam mane sebenarnye perasaan Lieya sekarang...
gembira?
sedih?
marah?
haih!! Lieya pening sangat...
 kalau korang jadi Lieya...
ape yang akan korang rase?

lagi satu..
sebenar nye...
Lieya rase rugi sangat mase pagi tadi..
sebab Lieya tak dapat  nak cium pipi Atuk Lieya buat kali terakhir..
nak kate Lieya takut akan menangis...
entah lah..
Lieya tak faham sangat-sangat...
Lieya runsing dibuat nye bila memikirkan benda nie...
dan sekarang...
Lieya rase yang, Lieya nie manusia yang tak berguna.. =_=
sebab kenapa Lieya rase begitu..
biar lah Lieya simpan sendiri..
yang pasti Lieya rase terpinggir..
dan Lieya nie macam orang yang berperangai pelik....
macam dah tak kenal siapa sebenarnye diri Lieya....
OMG..
adekah aku nie dah tak waras??

k rr...
tu je benda yang Lieya nak kongsi dengan korang...
byew2..
>_<




Jumaat, 3 Ogos 2012

O_0 BoSaN NyE 0_O

assalamualaikum.. kepada para pembaca... blog PuRpLe nie...
korang semua ape khabar?
sihat?
kalau sihat bagus lah...
tapi, yang kurang sihat tu sabar ye... itu ujian dari yang maha berkuasa..
sebenarnye, untuk cerita hari nie...
Lieya tak tau nak buat cerita ape...
yang pasti bosan..  =_=

ok lah.... hari nie Lieya nak cite pasal hubungan percintaan Lieya serba sedikit....
korang semua dah tahu kan siapa BF Lieya...
kalau sesiapa yang tak tau..
bace lah coretan bulan julai..
Lieya kenal dengan dia melalui muka buku..
he3..

first-first mesej sebagai kawan je...
dah tu, lame-lame..
dia dah masuk line..
faham-faham je lah ye..
Lieya pun accept lah bab Lieya rase dia baik orang nye...
memang baek pun..
kalau gado pun, dia mesti cepat-cepat pujuk...
kalau boleh dia tak nak kite gado...

tapi..
ade benda yang Lieya tak faham dengan diri Lieya sendiri..
kadang-kadang Lieya rase macam cayang kat dia...
tapi, kadang-kadang gak hati nie macam tak suke lak..
tapi, kalau boleh Lieya nak cayang dia.. >_<
dan Lieya pun tak tau nak bezakan perasaan rindu tu macam mane..
haih!!

korang doakan lah hubungan Lieya ngan si dia..
berkekalan,.,.,.
amin.,.,.,.,
^_^
k lah..
nie je cerita Lieya...
byew2....

untuk mu...








 

Rabu, 1 Ogos 2012

CoReTaN Ku _JoDoH_

assalamualaikum semua... ^_^
hari nie lieya telah membuat satu coretan mengenai jodoh...
korang semua ingat tak cerita "SyUrGa CiNta" ?
cerita nie mengisah kan tentang seorang lelaki islam...
tetapi, gaya nye bukan lah orang islam...
dia, merupakan orang yang suka meminum arak, berzina dan banyak melakukan dosa..
pada satu hari, dia telah bertaruh dengan kawan nye untuk mengurat seorang wanita yang berpakaian jilbab..
dan hubungan  mereka harus lah terjalin selama 3 bulan...
dan dia harus break kan hubungan mereka di hadapan kawan nye..
tetapi berjaya ke dia?
ye..
lelaki itu berjaya menawan perempuan itu..
tetapi, selepas dia telah memenangi pertaruhan itu...
hati dia tidak tenang...
perasaan bersalah sangat menguasai dirinye..
sehingga kan dia telah lemas..
lemas dalam perasaan nye sendiri yang sebenarnye telah jatuh hati terhadap perempuan itu...
dia juga telah jatuh hati terhadap ALLAH..
dia insaf... dia bertaubat...
yang pasti dia telah menyintai wanita itu kerana allah..
manakala, hati wanita itu sangat sakit, terluka dipermainkan..
tetapi berjayakah lelaki itu untuk menawan hati wanita itu kembali?
jawapan nye BERJAYA.. ^_^
rupanye jodoh allah itu sangat bahagia, bahkan sangat bahagia...
itu lah kuasa allah...

JoDoH TeRbAhAgI KePaDa 3:
* jodoh dari syaitan..
   lelaki dan perempuan berkenalan...
   mereka bercinta, dan telah melakukan zina..
   lalu, perempuan itu mengandung dan mereka berkahwin..

*jodoh dari jin..
  lelaki dan permpuan berkenalan..
  lelaki menyukai perempuan itu.. tetapi, perempuan itu tidak menyintai lelaki itu...
  lalu, lelaki itu telah menyihir perempuan itu, supaya dia suka kan lelaki itu..
  dan terus berkahwin...

*jodoh dari allah..
  lelaki dan perempuan berkenalan..
  berpandangan mata, terus menusuk ke kalbu...
  lelaki tersebut meminang perempuan itu.. dan perempuan itu terima...
  terus berkahwin..
  inyaallah perkahwinan itu berkekalan..
  itu lah yang dinamakan syurga cinta..
  
sungguh nye ciptaan-Nya sangat indah..



 semua orang mengatakan bahawa jodoh itu ketentuan allah..
itu bukan bermakna jodoh itu datang dengan sendiri...
kita juga perlu berusaha..
untuk mencari jodoh itu...
^_^
LiEy@n@